21 jan

Ännu en kall vecka med en hel del hackande av is... roligare saker har ju hänt!
Bortsett från detta och att jag håller på att frysa häcken av mig hela dagarna så rullar allt på med hästarna och övrigt arbete.

Bygget med ridhallen går framåt, inne på tredje väggen nu och på söndag ska vi göra ett ryck och jobba på och försöka bli klara med vägg 3. Snart är gallrena i stallet klara också och nästa helg ska vi byta några av fönstren så Ludde kan sätta upp galler där sen.

På hästfronten känns det lovande! Har flera riktigt trevliga saluhästar just nu: Freyfaxi, Hersir, Lotus och Litla Birta. Får även in ett flott fyrgångssto, Birta frá Bakkakóti -05 inom kort. Du kan läsa mer om hästarna på salusidan.
Välkomna att höra av er om du vill veta mer eller boka provridning!

Lilla Dana -12 rids nu själv och är mer och mer med på vad jag ber henne om, kul när det går framåt!
Har en ny inridningshäst; Leia från Åkerskogen -12 e: Keilir frá Midsitju. Alltid lika kul att börja med nya stjärnor :)
Veckans stjärna måste jag nog tilldela min egna Samson -12 e: Garri som går från klarhet till klarhet. Han rids själv och det känns som om han har så lätt för sig! Han bara greppar grejer direkt! Så härligt:) Älskade häst!
Efni och Enya är igång båda två efter 3 resp 4 veckors vila. Planen för Enya är ev visning i sommar. Efni och jag ska ut och tävla men vi har inte säsongen klar för oss utan tränar och tränar... vi har ingen brådska att komma ut på banan igen, men senare i vår så...:)
Framtid som också är under inridning gör framsteg och känns mer och mer ridbar. Vi har börjat med sidförande skänklar och hon fattar snabbt, känns som en mjuk häst med trevlig gång! Blir perfekt till matte Anna :)
Fagra tar tid på sig men det går sakta framåt, så varje dag är ett litet framsteg!
Glitra och jag har haft lite diskussioner men denna vecka har varit väldigt bra, tror vi är på rätt spår och börjar prata samma språk.

Det var det om detta :)
Återkommer snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0