6 mars

Mycket har hänt sedan sist.

Älskade lilla Björk som svävade mellan liv och död för exakt ett år sedan, men som mirakulöst klarade sig och har mått prima sedan dess, åkte i onsdags kväll till Ultuna för operation av ett bråck efter fjolårets buköppning.
Den här operationen var planerad sedan ett tag och nu är det gjort och det har hittills gått bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på! Inga sammanväxningar i tarmen, de behövde heller inte sätta in det nät som de planerade att göra samt så behövde de inte gå in i buken utan kunde göra ett något mindre ingrepp än planerat.
Ingen är gladare än jag :) Lilla, lilla tjejen skötte sig exemplariskt vid lastning, hela resan och även på plats!
Natalie var bästa sälliset och kommer även följa med imorgon måndag när det är dags för hemgång.
Hon (Björk alltså ;))  har stått kvar sedan operationen i torsdags morse för bästa tänkbara eftervård och nu väntar ca 2 månaders boxvila för lilla fröken... sen kommer hon förhoppningsvis vara en pigg och kry unghäst som i sommar kan springa och busa med sina kompisar i hagen!

På träningsfronten har följande hänt...
Fina, fina Samson är klar med sin träningsperiod och har gått på 2 månaders vila. Ska släppa honom och Friman i en större hage så de får gå och bara vara häst ett tag. Han är så sjukt kul att rida min Samson så jag redan längtar till nästa träningsperiod :)
Dana från Lillängen som varit här på inridning har idag åkt hem på vila. Hon har utvecklats till en fin ridhäst som har talang för alla gångarter. Ska bli kul att se vad framtiden har att erbjuda för denna primadonna :)
Lille Hlýnur kan gå fram, stanna och vända under ryttare, han känns normalkänslig och rör sig trevligt och verkar ha lätt för gångarterna. Han väljer tölt men har även visat lite trav.
Stora, snygga, fina Freyfaxi har hittat sin matte Johanna och flyttade igår till Västerås. Önskar dom all lycka till på vägen! En fantastisk häst är han, Freyfaxi :)
Leia som jag håller på och rider in börjar hitta tölten mer och mer. Sista passet innan helgen kändes det som om poletten trillade ner!
Min Enya börjar så smått komma i form. Hon blir starkare och bär sig bättre och bättre. Vi ska försöka komma ut på nån liten tävling i vår och sen får vi se om hon är redo att visas till sommaren.
Efni och jag ska tävla på Forsens GK-kval 17 april. Det är det närmaste vi har planerat. Däremellan tränar vi på för fulla muggar. Efter den 17 april får vi se vad som händer... Har inte satt upp nåt större mål än för denna säsong utan tänkte satsa på nästa, men skulle vara kul att komma ut lite på tävlingsbanan iaf med min älskade, vita springare!
Birta letar efter en ny matte/husse. Denna fina tjej kan göra nån väldigt lycklig! Se mer info om henne på salusidan.
Jag har börjat med Leffe och Júni också som står hos oss. Har bara hunnit rida dom några gånger så återkommer med mer info snart!

I torsdags hade vi första ungdomsträffen i Hrimfaxi. Det var jag och Karin som höll i den tillsammans med resten av ungdomsgruppen. Ett tappert gäng ungdomar och föräldrar slöt upp och det kom upp mycket bra idéer på aktiviteter för 2016, så nu kör vi!!!! Spännande :)

På fredag är en stor dag.... mer info kommer!

Sleeping time... See you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0