En helg som inte blev enligt planen, men bra ändå!

Jag har haft en bra helg, dock blev den inte alls som planerat...
Planen var att tillsammans med mina sångkompisar åka ner till Skåne för Earth Hour konsert.
Jag har dock varit sjuk (jag som aldrig blir sjuk...) i typ två veckor. Tänkte dock aldrig att jag inte skulle kunna vara med förrän för några dagar sedan då det började gå upp för mig att så kanske skulle bli fallet. Har försökt och försökt med allt jag kunnat men igår morse innan det var dags att åka fick jag se mig besegrad av denna ovälkomna flunsa :( Jag som ääääälskar att sjunga. Känslan är helt obeskrivlig, det ger en en riktig kick!
I april står sång på dop och även på 40-årsfest på schemat, så jag får forhoppningsvis min dos ändå :)

Istället blev det en myshelg hemma med mina älsklingar. Mormor Karin och storkusinen Alma kom också.
Det blev mycket mys, ridning på bästa Loke och tacokväll och Earth hour homestyle blev det också. Härligt! Ingen sång dock....
Vi hann även med lite pyssel och fix hemma på gården. Blev en hel del krattning av löv, hö och annat både på tomten och runt stallet. Riktigt fint blev det!
Bästa grannen Ludde var här och hjälpte oss köra bort sly till vår gigantiska rishög ute på fältet som ska bli en majbrasa på 1 maj. Nu är det rent och snyggt på gården och en börda har lättat från mina axlar. Så himla skönt!
Gillar dagar då man bara kan gå och mysa hemma och samtidigt få saker och ting gjorda. Den här årstiden är så full av hopp och en dag som denna bara njuter man av att vara hemma, älskar vår gård!!!

Imorgon ska jag och mina trogna springare Efni och Enya åka till Frida och Forsen för att rida för Johanna Elgholm.
Så pepp!!! Extra kul att testa Fridas nya ridhus :) Kommer med rapport imorgon.

En helt fantastisk grej som hänt är att jag blivit faster igen!!! Min älskade lillebror Charlie och hans Sara fick i måndags morse en liten dotter! Hon ska heta Shia Charlie (Shia som tilltalsnamn) :) En sån söt och fin liten krabat som jag bara längtar efter att få träffa. Lykke har tittat på bilder på lillkusinen och verkar nöjd och glad, hon är nog också sugen på att träffa nykomlingen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0