Golíat är hemma!

Igår, onsdag blev det en lååång dag. Upp i ottan vid kl 05.00 för att fodra och släppa ut hästarna.
Tur man har bästa Lisa som kom och tog mockning och vattning så jag slapp gå upp kl. 4....
06.20 rullade jag från gården (BARA 20 min senare än planerat!) med siktet inställt mot Tuvadalens Islandshästar och Eva och Carro utanför Västervik. Plockade upp Natalie, bäst av de bästa, som alltid ställer upp! Så mycket enklare och roligare att ha sällis. Plus att jag slipper stanna en gång i timmen för att sova, vilket alltid är fallet när jag åker själv...

Framme 20 min före utsatt tid!!! OMG!!! Det händer inte varje dag ;) Ibland överträffar man sig själv ;)
En gofika med goa Eva och sen ut och hämta huvudpersonen för resan; vår lille Golíat -16 som ska få flytta hem.
Han har blivit lite väl intresserad av stona, så det var dags för avvänjning.

Lastningen och resan gick över förväntan och även här hemma är han hur cool som helst!
Bra huvud på den killen ;) Golíat är e: Soldán frá Hvítanesi u: Litla-Frid från Fors Gård.
Det ska bli spännande att följa denne gosse genom livet!
Han ska få bekanta sig med Prins och Friman några dagar och även maskas, verkas och vaccineras innan de släpps ut i sin hage... Värsta grabbgänget! Eros kommer ju sen också, men han får nog vänta en månad...

Hade tänkt ta lite bilder igår men glömde helt av det, så får fixa det en annan dag...

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0