Lycka och sorg....

På Tenglagården har det hänt mycket sedan sist jag skrev, både roliga och sorgliga saker...

Det mest fantastiska har hänt!!! Vi har fått en son och Lykke har blivit storasyster till världens finaste lilla kille, Levi <3 Tänk att vi nu är 2-barnsföräldrar!!! Kan knappt tro att det är sant! Vi har de två mest fantastiska barn man kan tänka sig och jag njuter varje sekund av att få vara deras mamma. Älskade älskade lilla familj, så lycklig att jag har er i mitt liv!
Här är våra små juveler <3
 


I senaste inlägget skrev jag om vår fina lilla Smilla som tyvärr lämnade oss alldeles för tidigt :(
Tyvärr har ytterligare en av våra älskade hästar blivit en änglahäst :( Fina, älskade lilla Björk insjuknade i tisdags kväll. Under natten var veterinären ute under flera timmar. Dagen därpå, i onsdags åkte jag och Natalie tidigt på morgonen för att hämta hem henne. Känns alltid skönt att ha dom hemma <3 Veterinären var ute igen onsdag em och visade hur jag skulle ge medicinerna genom infart och vi kämpade på med henne hemma. Men trots att vi gjorde allt vi kunde och trots att hon sista timmarna visade tecken på att hon höll på att bli bättre, så gick hennes liv inte att rädda :( Sorgen är så stor och det känns så tomt utan den här starka, uthålliga, påhittiga oh glada lilla varelse i vårt liv. I veckan ska hon negravas bredvid bästisen Smilla här hemma under eken. Känns skönt att de kommer ha varandra iallafall <3
Ni kommer båda att vara för evigt älskade och för evigt saknade, Björk och Smilla...

Gården utveckas vilket är jättekul! På senaste tiden har vi gjort färdigt gästhagarna, så nu har vi fyra fina gästhagar i anslutning till ridbanan med rejäla staket när du kommer hit och kursar!
Vi har fått vatten framdraget till staller, men det är ännu inte inkopplat i själva stallet, men inom det närmaste så kommer vi att ha både varm och kallvatten i stallet, så skönt inför vintern. Värmekabel på rören också så att det inte fryser, vilket vi haft problem med tidigare.

Den sista stora beteshagen (som till våren kommer bli delat i två hagar) är halvfärdig.
Om vädret tillåter så ska vi försöka göra den klar inom de närmaste veckorna. Skön känsla när all mark är stängslad! Nästan så man måste fira ;)

Tre nya vindskydd ska byggas. Två nu innan årsskiftet och ett nästa år.
De som ska byggas i år är ett vindsjydd för två hästar i en av träningshagarna.
Det andra ska byggas på marken nere hos grannen. Tanken är att vi ska ha en liten hingstflock där under vinterhalvåret. Skönt att kunna ha alla sina hästar hemma! Småprinsarna ska få gå där tillsammans med nån äldre häst...

Igår fick vi upp den sista stolpen med belysning till ridbanan, så nu har vi så ljust och fint på banan även under den mörka tiden, känns otroligt bra!

Har hänt fler spännande saker på gården, men de får jag nog ta och berätta om imorgon, för nu kan jag snart inte hålla ögonen öppna längre....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0