Träning

Insåg att jag varit dålig på att rapportera hur det går med unghästarna.

Hade ett jättebra ridpass med finaste Valkyría idag. Hon har verkligen börjat glimta till på sistone!
Under den här månadens träning har hon blivit starkare, stabilare i gångarterna, flottare och mer kraftfull.
Mjuk som en gummiboll är hon också och en riktig fröjd att rida :)
Hade egentligen tänkt ställa av henne innan förra helgen, men nu eftersom Johan kommer och har kurs på lördag så får hon hållas igång två veckor till, så hon hinner vara med på sin första lektion. Det ska bli så spännande!
Ska försöka få till en film under kursen att dela med mig av!

Helena börjar förstå grejen med det här med tölt! Vi töltar sträckor på 15-20 meter och för varje vecka utvecklas hon massor.  Nästa vecka åker hon hem för vidare äventyr, så sista tiden här ska vi framför allt fortsätta att utveckla tölten. Senaste ridpassen har hon visat på kvalitéer i gångarterna som jag inte sett på samma sätt innan. Blir nog en riktigt fin pålla med mer utbildning! Kul att se hur hon fortsätter utveckas!

Fina, roliga Fremd avslutade sin inridningsperiod i tisdags förra veckan då hon åkte hem.
Hon kommer tränas av husse Thorvaldur och siktet är avelsbedömning så småningom, men troligtvis inte förrän 2018. Den här donnan ska bli kul att följa på sin resa :)

Inridningshästen Theodór gör framsteg. Idag blev han skodd för första gången i sitt liv och det klarade han galant :)
Jag rider honom nu själv i ridhallen och vi ska väl avancera till banan, men det har inte varit läge då han hittills varit barfota. Han verkar få otroligt lätt för både tölt och trav och blir nog generellt en okomplicerad kille ;)

Imorgon ska jag och Efni till Johanna Elgholm igen för att rida lektion. Becca och hennes pållar gör oss sällis! Alltid lika kul och givande att komma iväg! Och det blir ju inte sämre av att man har bästa sälliset ;)
Snart är det dags för Samson att få följa med igen. Har inte haft tid för alla egna hästar just nu, så jag har prioriterat Efni och Valkyría. Linnéa tränar Ófelía några dagar / vecka och Natalie hjälper mig med Samson några veckor tills jag är klar med Valkyría och kan börja med honom.
Shit vad jag älskar mina hästar!!! Fina och goa är dom <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0