Back in business!

Nu var det evigheter sedan jag var aktiv här...
Det har helt ekelt varit för mycket, så jag har inte orkat skriva. Har varit sååå trött på kvällarna.
Det är slitigt att fölvaka! Sista två veckorna har jag dessutom varit hemma med våra godingar samtidigt som jag har försökt pussla ihop det med att träna hästar och at hand om gårdens alla hästar.... Inte gjort i en handvändning.

Jag kommer inte få med allt i detta inlägg, men kan börja med att berätta att alla våra föl har kommit :)
6 friska, krya, fantastiska individer har vår grupp Tenglagårdshästar utökats med!
Älskade Dögg var tyvärr tom :( Har misstänkt det ett tag och fick det svart på vitt när vi hade veterinären ute som kollade henne med ultraljud.... Så himla tråkigt :( Jag ville så gärna ha en liten Dögg-Oddurbebis...
Nu är hon iaf betäckt med superhingsten Ardur frá Lundum II och vi hoppas innerligt att hon blir dräktig och ger oss ett fint föl nästa år!

De här små varelserna kom till världen denna vår/sommar:

 Madónna född 13 maj e: Presur frá Haeli u: Thalía från Hvídagården

 Elvis född 20 maj e: Kynnir frá Feti u: Engjarós frå Rolsta


Ótello född 22 maj e: Oliver frá Kvistum u: Embla från Lönneberga

 Tristan född 1 juni e: Kynnir frá Feti u: Glitra från Tyresta By

 Ísolde född 2 juni e: Toppur frá Auholtshjáleigu u: Hera från Knubbo


Prímus född 6 juni e: Prestur frá Haeli u: Fia från Alby

Skriver mer imorgon... Nu måste jag sova. Natti!
 
 
 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0