Lyckad tävlingshelg!

Pga av mycket jobb och att lösenordet till bloggen varit som bortblåst hela veckan, så har jag inte uppdaterat tidigare... Som tur var så hittade jag det uppskrivet i en gammal kalender från 2016, puh!!!

Så... I helgen arrangerades Hrimfaxis vårtävling. En väl arrangerad tävling och positiv stämning och som pricken över i:et fantastiskt väder!

Jag hade med mig Efni och Samson. Med lille Samson 5 år ställde jag upp i T8 och V5. Vi gjorde två rätt bra uttagningar utan några större missar. Känslan var inte fantastisk, det finns mycket mycket mer att hämta i denne lille man! Men nöjd att vi satte programmet och att han skötte sig helt exemplariskt trots att han är en rookie i sammanhanget ;) Sen är han så talangfull och rörelserna är så naturliga för honom plus att han känns väldigt ridbar och stabil för sin ålder. Så han får sina poäng. Efter uttagningen låg vi på delad första plats på poängen 5.93 i T8 och i A-finalen kom vi sedan på en delad andra plats på poängen 6.00. I fyrgången låg vi delad etta även där på 6.13 och slutade efter finalen på en delad 2:a plats på 5.92. Han kändes absolut inte sämre i finalen, utan snarare lite bättre, men men. Nöjd var jag iaf med lilla stjärnan! Så kul att jag äntligen har fått min fyrgångstävlingshäst!



Efni och jag startade i femgång F2. Var nöjd med många saker i uttagningen, bl.a satt alla läggningar som en smäck! Började med en ny teknik i läggningarna senast i torsdags innan tävligen och det funkar hur bra som helst! Snabb och bra pass och nedtagningarna funkade också bra! Tölten och galoppen kändes bra. Det var väl skritten och som vanligt traven som jag inte var helnöjd med. Men det är bara att träna vidare! Vi tog iaf ledningen efter uttagningen och i finalen funkade allt ungefär som i uttagningen. Vi tog hem segern på poängen 6.00! Nöjd i det stora hela, framför allt med passen! Det är så kul nu när han känns så säker i passen för då kan man rida på mer! En helt annan känsla än tidigare! Så glad för min vita springare och lycklig att det fortfarande, efter så många år tillsammans, händer så mycket med honom!




Jeanette och Jenny Sävlund har tagit bilderna, det tackar vi för!




 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0