Påsk för hela slanten!

Massor att skriva om, det är roligt!!! Fördelen när man inte skrivit på ett tag, ha ha!!!

I torsdags efter att jag tränat alla hästar bar det av till Forsen och bästa Frida! Med mig hade jag min fina lille hingstunge Samson från Tenglagården som sedan i torsdags bor i hingstflocken på Forsen. Han var jättesnäll att lasta, men var lite orolig första biten av resan. Sen gillade han dock läget och stod lugnt och stilla resten av vägen! Väl framme släpptes han in till en av de andra tre småhingstarna som också skulle ut i stora flocken.
Själva ihopsläppet på fredagen gick ovanligt lugnt till, lite spring men inte alls som det kan vara. Skönt!
Jättekul att träffa Vivaldi också som har växt till sig och blivit en stor kille, ska bli kul att se hur han ser ut i sommarskrud om några månader! Känns tryggt att ha mina killar hos Frida, där får de växa sig stora och starka och leka med de stora killarna, vilken härligt liv dom har med alla sina kompisar!!!

Resten av fredagen hade jag och Frida träning inför Lag SM med alla som ska vara med på Lag Sm! Hela 13 tjejer, så det var full fart!!! Prova på alla "Lag SM grenar" på fm och sen privatlektioner på em!
Ett kul gäng med ambitiösa och duktiga tjejer! Kul kul!!!

I lördags red jag lite på morgonen (för ovanlighetens skull), sen bar det av till Linnéas mamma Karin och hennes sambo Bosse på påsklunch, alltid lika trevligt!!!
Därefter hem för att sedan få finbesök av mamma och Lars-Erik! Fortsatte dagsintaget med lite fika, mums!!!
Avslutade denna dag med ost och kexkväll med Anna, Hellan och AK!!! Den perfekta kvällen!!!
Känns verkligen som om vi har ätet oavbrutet hela påskhelgen! Man kanske skulle börja sitt nya liv imorgon (igen!!!)..

Igår (söndag) var jag verkligen helledig! Skönt! Red lite på fm och visade två saluhästar! Sen på kvällen åkte jag till S-berg för att repa med Mats! Som vanligt får man en kick av att sjunga, det är så j*kla roligt!!! Nu har vi en reportoar på 10-15 låtar, så om nån behöver anlita musiker (sång och piano) kan vi ställa upp!
Avslutade med en "träningskonsert" för Carina och hennes mamma samt Frida och Rebecca!

Idag har det varit Nina W-kurs här hemma på Götarsvik
Jag red en lektion med Efni, vi har haft en svacka ett tag men har efter Tótikursen lagt om träningen och han känns bra just nu, mjukare i kroppen liksom, speciellt i tölten! Är så glad över min vita springare!
Fick besök av våra kära vänner Linda och Peter på fm, alltid lika kul!!! Synd att man träffas så sällan bara, det får bli en sväng ner till Göteborg snart!!!
Frida har varit här och tittat på/provat Gandalf som varit här på träning i två månader och bestämt sig för att inte sälja honom, så han fick följa med hem till Forsen
Kommer sakna den fina hästen! Blir en riktigt fin femgångstävlingshäst!!!
Fick en annan silverkille i byte, Rutgeir från Forsen -09 e Sedill frá Hólum u Rut
Han ser trevlig ut, blir premiärtur imorgon! Han är också till salu! Ligger runt 45-50,000 kr i pris
Sen kom även en till försäljningshäst, Tildra som är ett 6-årigt stort skäcksto e Jórik från Lönneberga
Bilder och mer info om dessa två saluhästar kommer senare i veckan!
Har hunnit med att sitta och mysa med stona idag, de är såååå fina! Man blir så glad av att bara sitta och kolla på underverken! Tinna och Dögg blir bara rundare och rundare; 2 månader kvar till fölning för Tinna och 3 månader för Dögg. När man ser dom nu kan man verkligen inte tro att Tinna visades i somras. Här nedan är en bild från bedömningen på Stenholmen på min fina svarta!
Har suttit och myst med stona idag, de är såååå fina! Man blir så glad av att bara sitta och kolla på underverken! Tinna och Dögg blir bara rundare och rundare; 2 månader kvar till fölning för Tinna och 3 månader för Dögg. När man ser dom nu kan man verkligen inte tro att Tinna visades i somras. Här nedan är en bild från bedömningen på Stenholmen på min fina svarta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0