MUSIKHJÄLPEN <3 <3 <3

Shit pommes frites vilken dag vi har haft!!!
En dag att minnas!!!

03.45 ringde klockan....
Den stora dagen D med överlämning av pengar till Musikhjälpen!
Upp och hoppa för att klä sig i sin snygga vita särk samt glitter.
Därefter ut i stallet för att fodra (Linnéa) och pimpa hästarna (jag).
Bra när man är två som kan hjälpas åt, man hinner så mycket mer då ;)
De andra ryttarna anslöt så tidigt tidigt i ottan var det full rulle i stallet.
Trots att vi började så tidigt så blev det väldigt bråttom iväg i vanlig ordning.
05.45 rullade vi 8 ryttare från stallplan med 8 fantastiska hästar; Tess - Efni, Linnéa - Ásrún, Becca - Bára, Tuva - Enya, Natalie - Tumi, Moa - Hrína, Elin - Loke och Anna - Idi. Samma gäng som red kadriljen i lördags, några hade bytt häst bara...
Blev uppringd av MH strax före 06 och fick veta att två av oss skulle få komma in i buren, jaaaaaa lyckan var gjord!!!!
Tyvärr ringde de tillbaka fem minuter senare och meddelade att det tyvärr inte gick p.g.a Kodjos hästallergi, men att vi skulle få komma fram och prata med dom iaf. Det hade ju varit så roligt att få komma in och prata med dom! Men vi är så sjukt nöjda ändå!!! Vi red fram till buren i en fin kortege och ställde upp oss utanför. Sen fick jag och Becca gå fram och prata med dom och lämna över pengarna vi samlat in med hjälp av en massa fina människor, 15.130 kr i talande stund! Så stolt och glad över det :) Vi fick ju även visa upp våra fantastiska hästar som hjälpt oss på den här resan! Och det viktigaste av allt - vi får vara med och göra skillnad! Hjälpa barn i krig att få möjlighet att gå i skolan! Och det känna bara såååå bra, att kunna göra något! Ingen kan göra allt, men alla kan göra nåt!!!
Vi avslutade med att rida ut i en liten kadriljformation, kändes som om vi fick till en fin avslutning!
Nu ska jag fortsätta följa musikhjälpen de två dagar som är kvar! Och förhoppningsvis kan vi få in ännu mer pengar i bössan! Finns fortfarande möjlighet att lämna ett bidrag!

Det här är en dag som jag jag kommer ta med mig... som ett lyckopiller liksom ;)

Här nedan kan ni se några bilder från dagen!











 


 


 


 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0