Morgonrapport!

Passar på att skriva ett litet inlägg såhär på morgonkvisten innan Lykke ska till dagis och jag ska ut och rida.
Jag hade en bra träningsdag med hästarna igår. Två hästar skötte sig extra bra; Leffe och Hlýnur. Leffe kändes mjuk och ridbar och börjar hitta bättre bärighet i tölten så det känns som om vi är på väg åt rätt håll :)
Hlýnur var det extremt stor skillnad på från dagen innan. Började ju hans inridning i ridhallen men börjar nu kännas mer ridbar även på ridbanan. Kul när det händer grejer!
Har fått in en ny träningshäst; Audur som jag håller på att lära känna. Mer info om honom kommer.

I helgen är det tänkt att jag och tre sångkompisar till ska åka ner till Skåne för att sjunga på Earth Hour-konsert.
Det lilla problemet är att jag i princip inte har nån röst alls...:( Får kurera mig och hoppas på att den återvänder!!!

På tapeten framöver är först att jag ska åka med Efni och Enya till Frida och rida kurs för Johanna Elgholm på måndag fm. Längtar!!! Så pepp på kommande tävlingssäsong även om vi egentligen inte satsar stort förrän nästa år. Nu i vår ska vi prova vingarna på några GK-SM kval och se vart de leder och även några lokala tävlingar som t.ex Forsens junitävling.
På valborg ska vi även rida passtävling hos Frida genom ridhuset. Det blir en ny upplevelse!

I helgen som var blev skogsdungen i de blivande beteshagarna röjd, så nu finns det gott om plats att stängsla, men ändå tillräckligt mycket träd så det blir lite myspys och skugga för hästarna under varma dagar.
Om vädret tillåter är planen att vi sa börja stängsla en av de nya beteshagarna redan på måndag och tisdag nästa vecka. Skönt att komma igång med det! Så får vi se hur många hagar vi hinner i år, målet är åtminstone två stora beteshagar och några mindre träningshagar.

Nu är det bara knappt en månad tills de första fölen föds här på gården.... Så otroligt spännande! Först ut är Hlín (som fölar i Småland hos Eva), Dögg och Embla.

Älskade lilla Björk mår fortfarande bra. Såret läker fint, inga komplikationer hittills. Och hon verkar pigg och glad och magen funkar som den ska!!! Så skönt!!!

Nu e det dags för dagis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0