Familjemys och jobb på en och samma gång...

Den här söndagen har mycket hunnits med.
Natalie hade morgonfodringen så det blev en välbehövd sovmorgon och morgonmys med mina älsklingar, det är nåt av det bästa jag vet!
Efter frukost hade jag en lugn förmiddag inne med barnen medan Linnéa red finaste Ófelía och vattnade.

När småguldklimparna sov middag så passade jag och Linnéa på att rycka i med lite arbete.
Linnéa fortsatte med att måla i det blivande förrådet/fikarummet. Om några dagar är målningen klar och då kommer snickaren och ska fixa det sista finliret innan det är dags för elektrikern att göra sitt. Sen kan vi flytta in alla prylar som ska förvaras där inne och tanken är att det ska bli plats för en liten hörna där inackorderingar och ridskoleföräldrar m.fl kan värma sig eller fixa sig en kopp kaffe ;) Blir bra när det är klart!
Jag själv drog ner till ya hagen och gjorde några nya grindar. Så nu har vi öppnat i avelsstonas nya gång. De var väldigt nöjda med att gå och pilla med grässtråna där, trots att de har två hela balar i hagen... De är väldigt matglada damerna!

På em kom bästa grannarna över. Lykke, Sanna och Ina tog ett ridpass på goa Loke som alltid ställer upp! De red i omgångar och Lykke har blivit så stor och duktig nu att hon rider själv (med ledare! Tidigare har hon mest velat sitta framför mig eller Linnéa. Hon var sååå nöjd lilla älsklingen! Så himla roligt att hon verkar tycka att det är så roligt med hästarna! Hoppas det håller i sig!
Tjejerna avslutade med att skritta några varv alla tre samtidigt vilket var väldigt kul tyckte dom ;) Loke var rätt nöjd han med!

Medan vi höll på med Loke så fick vi hjälp av pappa Martin att gräva hål i Hrína och Leias hage för plintar som vi ska sätta ner imorgon. I veckan ska det byggas ett nytt vindskydd!!! Längtar tills det är klart!
Han hjäpte oss även att gräva ner ett rör under vägen så vi kan dra över elen till hagarna där och även få ström till några thermobars på den sidan av vägen.
Vad gjorde vi vi utan våra underbara grannar?! Helt ovärderlig hjälp!

Kvällen avslutades med fika inne hos oss. Mysigt!
Lykke var väldigt nöjd med den här dagen :) Och resten av familjen med!



Lykke, Ina och Sanna med världens mesta Loke!

Går inte en dag utan att jag tänker på våra fina småhästar som inte finns här hos oss längre.
Björk ska få sin plats bredvid Smilla nu i veckan, det kommer kännas skönt när det är klart tror jag...
Älskade ni. Varför är livet så orättvist?! Jag hoppas ni ahr det bra där ni är nu...
R.I.P Björk coh Smilla <3


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0