Planer på ridskola för döva coh hörselskadade...

Igår var jag på min teckenspråksutbildning igen!
Jag läser en distansutbildning hos Fellingsbro Folkhögskola och vi träffas en gång varje månad.
Man är alltid lika lycklig när man går därifrån, det är verkligen så himla roligt och givande och kul med alla nya bekantskaper jag träffat :)
Jag har en liten dröm om att på sikt starta upp ridning för döva/hörselskadade på våra fantastiska hästar!
Men än så länge ligger det nog en bit fram i tiden. Känner att jag behöver kunna behärska språket bättre, men en vacker dag så!
Känner att jag skulle behöva praktisera det mer IRL så att säga, kanske ha en döv kompis eller nåt som jag kan teckna med... Det skulle verkligen vara hur bra som helst!

Nu ska jag och barnen ut och busa i snön och så ska jag och Lykke fylla höpåsar i det fina vädret!
Sen blir det bad med hela familjen på Djupadalsbadet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0