Vindskyddsbygget i full gång!

Äntligen! Bygget av vindskyddet i Hrína och Leias hage är igång och om allt flyter på så kommer det vara klart till helgen, jippijaj!
Förmiddagen gick åt till att få ner plintar i hålen som Martin grävde, måtta in och sen skotat igen hålen. Oj oj oj, det var lerigt vill jag lova! Snubblade på en pinne och bokstavligt talat flög pladask på magen ner i leran och gled säker en meter... måste sett kul ut! Så jag har gått runt som en lerhög hela dagen... lagom mysigt.
Som tur är så har vi hjälp med bygget av Kent, känns otroligt skönt att slippa göra allt själva när vi har så mycket annat att stå i.
Så nu håller vi tummarna att allt flyter på så att brudarna kan flytta in i sitt nya "hus" till helgen!

Innan årsskiftet ska ju även småhingstarnas vindskydd vara klart, neverendingstory....

Satte igång min Valkýría -13 som har vilat i 2 1/2 månad efter sin grundinridning på en månad.
Nu är tanken att vi försiktigt ska komma igång den här veckan och sen så smått börja leta efter lite tölt.
Tanken är att ställa av henne igen under vintern, men vill hitta tölten först. Så 1- 1/2 månad räknar jag med att jobba med henne, sen blir det låååång vila för fröken :) Bästa hästen!!!

Gotta go... ska ha lite mys framför TV'n med Lykke och Levi <3 Lillfröken Lykke sover så sött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0