Kanonhelg på Hrimfaxis hösttävling 23-24 september!

Sent omsider kommer här en rapport från tävlingshelgen på Örstabanan, Hrimfaxis hösttävling.

Helt galet, men det var hela tolv hästar med sina ryttare som åkte från Tenglagården! Värsta järngänget!
Så galet kul och så stolt över dom alla!
Alla dessa åkte från oss:

Lykke - Hrína
Tess - Efni
Tess - Samson
Tess - Kraftur
Linnéa - Aleiga
Tuva - Enya
Anna K - Idi
Hellan - Júni
Hellan - Idunn
Moa - Ófelía
Anna I - Framtid
Anna M E - Fagri

Alla ryttare var i nån final, så det fanns många att hela på på söndagen :)
Dock så red jag själv mest hela tiden så jag hann tyvärr inte se så mycket av de andra som jag hade velat.

Jag óch Kraftur inledde helgen med ett halvdant töltprogram. Lite annorlunda än att rida gaedinga, men kul ändå. Temposkillnaderna satt väl inte direkt som en smäck och lite emot i korta tempot... Fyrgångsuttagnningen gick bättre. Mycket mer harmoni mellan mig och pålle, lite strul i övergången mellan galopp - ökad tölt, men bortsett från det var jag nöjd med ritten. Det blev två a-finaler och på söndagen kändes han ännu bättre! Vi kammade hem segern i V2 på poängen 6.23 och tog en 2:a plats i T3 på 6.05!!! Kul att få låna Beccas stjärna och rida lite ökad tölt ibland ;) Det tackar vi för!!!




Min trogna vita springare Efni red jag i femgång F2. Vi red ett av de absolut bästa programmen någonsin!
Så himla nöjd med honom och känslan var bra, var dessutom nöjd med mig själv vilket inte hör till vanligheterna.
Traven var jag speciellt nöjd med, där fick vi vår första 7:a någonsin!!! Så glad för det :) Ett bevis på att man alltid kan bli bättre och utvecklas. Det är lätt att glömma ibland när man hängt ihop så länge som jag och Efni har gjort.... Vi har så mycket mer att ge! Kul när man känner att träning och slit verkligen lönar sig!
Vi tog ledningen i klassen efter lördagens uttagning, men fick sjukt dåligt betalt poängmässigt, vilket kändes väldigt tråkigt...
I finalen på söndagen blev det tyvärr fel varv för oss... Vi har inte alls samma rutin på passläggningarna i vänster varv. Men, men... bara att se det som träning. Man ska ju kunna rida båda varven :)
Överlag så kändes det bra. Tölten kändes kanonfin!!! Traven och passen var inte lika bra som i uttagningen så över lag så var vi lite sämre i finalen. Trots det gick vi ut på högre poäng....???!!! Jättekonstigt... Tror att söndagens poäng var rättvisa, men att vi skulle legat högre på lördagen. Det är min tolkning av det hela iaf ;)
Hur som helst så vann vi klassen och ridkänslan var trots missarna bra, så jag var nöjd med min trotjänare! 
Love him <3
Älskade darling kom på en delat 3:e plats med sin fina Aleiga. De fick flera 6:or i passen så det känns verkligen som om de är på rätt spår!
Kul kul :)

Min lilleman Samson fick även han följa med och tävla. Han har vilat hela sommaren och gått på bete tillsammans med våra unghingstar vilket gjort honom gott. Han har liksom lite mer massa nu och känns lite mer färdig i kroppen. Trots att han bara varit igång i en månad, så känns han starkare och bjuder mer än tidigare, så det känns riktigt lovande det här!
Vi tog ledningen i båda våra klasser T8 och V5 och vann även båda finalerna på poängen 6.13 i A-finalen i V5. Han kändes lite trött, men gjorde allt väldigt väl, men fick lite bättre poäng på lördagen (6.20).
Tölt T8 vann vi på poängen 6.00.
Vad ska man säga om denna pålle?? Han är helt enkelt den ultimata, optimala, perfekta tävlingshästen med lynne och gångarter som få :)
Ännu en stjärna att älska <3

Helgens rosettskörd nedan ;)

Lyckades med bedriften att bli Hrimfaxis klubbmästare 2017. Tack mina älskade hästar för att ni springer så fint :) Så stolt och glad över detta!!!


Vår lilla prinsessa Lykke gjorde sin tävlingsdebut också. Hon hade med sin bästa Hrína och ställde upp i ledklassen. Sötaste ekipaget :) Och Hrína - vilken klippa!!! Jag fick äran att vara deras ledare och de töltade på så fint! Så stolt över dom!!! Lykke tyckte dock det räckte att visa i vänster varv, sen var hon liksom nöjd, haha!
En fin, gul rosett blev det som nu hänger på hedersplatsen i Lykkes rum <3



 


 
 




 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0