Vår 2018!

 Nu har jag varit sådär dålig på att skriva igen... det går lite i perioder...

På hästfronten har det varit en väldigt bra period :) Mina egna hästar går som aldrig förr! Så roligt :)
För några veckor sedan red jag alla tre (Efni, Samson, Valkyría) för Johanna Elgholm. Hade fin ridkänsa på alla tre och fick bra tips på vidare träning!

Igår var jag med Min Samson och lille Marvin från Åkerskogen till Elli och red lektion. Han provade även hästarna. Alltid lika kul att se dom under ryttare :) 
Nu har jag massor att träna på med Samson! Och för Marvin har vi gjort en preliminär plan där målet är visning vår/sommar 2019. Elli kommer med största sannolikhet att visa honom. Känns kul med ett så tydligt mål! Det här kommer bli bra och Becca kommer få sig en fantastiskt rolig tävlingshäst när visning och allt är över!

Här kommer en liten filmsnutt från när Elli provade min fina Samson igår :) 

https://www.youtube.com/watch?v=c82ai-T69x8&feature=youtu.be

Nästa vecka bär det av till Johanna för lektion med Valkyría och Efni. Kul kul!

Andra saker som är på gång inom det närmaste är att jag ska tävla Efni och Samson på Dyggurs Istölt nästa söndag! Veckan efter följer nån av grabbarna med mig och tävlar Tölt on ice! Så taggad!!!

Den 21 mars kommer Johanna Elgholm att hålla en clinic i Hrimfaxis regi om hennes träningsfilosofi.
Jag och två av mina pållar ska vara med och demonstrera. Ska också bli jättekul :) Tror Valkyría ska få vara med, hon är väldigt tydlig när det är rätt och fel. Vi får bjuda lit på oss själva hoppetossan och jag, hehe ;)

Som sagt, mycket kul och spännande på gång! Blir en händelserik vår :)

Har flera fina saluhästar på gården: 
Ridhästarna är Ösp, Theodór, Gaumur, Ofelia och Edda (kommer senare i mars)
Unghästarna är: Elvis och Tristan.

Kontakta Tess på 076-8115404 om du vill veta mer om dessa finingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0