Hästuppdatering....

Har haft en kanondag med hästarna idag. Förutom att Efni och jag har en liten nedåtgående svacka just nu, så har alla hästar gått bra! Jag och Kynnir red ut med AK och Farsan. Har inte lagt honom i pass sedan Sm tror jag. Så det var på tiden, han sprang som skjuten ur en kanon!!! Skitkul var det, nu laddar vi inför Edda/Forsen och Hrimfaxitävlingarna i september och oktober... Då blir det femgång och speedpass på båda grållarna! Óskar och Seidur tränas för försäljning. De utvecklas båda två, Seidur blir säkrare och säkrare i gångarterna hela tiden. Småttingarna går framåt de med: Imd rider jag själv (eller åker kanske är ett mer passande ord), det går bra men hon kräver viss övertalning i vissa lägen. Hon kan start, stopp, vänd... Har haft "ponnyridning" på både Isold och Brana utan problem, så nu är de på gång! OCh Greidi ligger inte långt efter:) Ivaldi blir en härlig häst, just nu är det framförallt takten i tölten vi jobbar med och placering. Imorgon kommer Totte tillbaka och ska sko ett gäng:) De blir så himla fina om fötterna när han varit här!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0