Lag-SM och hästrapport!

Igår var jag i S-berg på körrep inför konserten nästa torsdag. Ska bli kul!!! På vägen hem blev det ett litet stopp hos Frida på Forsen, mycket trevligt!!! Nu håller jag som bäst på att få iordning till det stundande Lag-SM som går av stapeln i helgen. Jag åker ner till Mönsterås med sex glada tjejer - Eddas Hjältar! Och ett gäng tappra föräldrar som är med och hjälper till. Vilket järngäng! Kommer hålla er uppdaterade här på bloggen så ni kan följa hur det går för oss:) På hästfronten går det bra. Hoppas på att Dögg är dräktig, har inte sett nån brunst på henne än, hoppas den inte kommer... Annars blir det ultraljud nästa vecka:) Mina småpållar Enya och Vivaldi växer och frodas och ser fina ut. Enya har kanske varit snyggare, är just nu lite överbyggd och ser ut som de brukar göra när de är 1 år. Men fin blir hon lilla skruttan:) Seidur töltar mer och mer, han blir nog en liten töltmoppe skulle jag tro:) Likaså med Hrekkur, tölt för hela slanten! Nu börjar han kännas ridbar också. Så om det är nån som letar en trevlig unghäst med mycket utstrålning och tölt så är han den rätte! Thokkadís är också en liten tölthäst. Hon har inte samma flyt, men kan ticka på en bra bit nu utan större ansträngning. Snart ska hon nog hem på vila och smälta sina nyvunna kunskaper. Gandur åker hem i veckan, han har ännu inte hittat nån ny matte/husse. Kika gärna på hans annons under till salu! Efnihar haft det rätt lugnt ett tag, han hålls mest bara igång, men snart börjar allvaret igen! Några tävlingar ska vi nog hinna med i höst! Tinna har jag inte ridit så mycket själv under sommaren men nu är det dags för henne att börja jobba lite igen. Tror jag siktar på visning för henne till nästa vår istället för i höst. Hon känns fortfarande lite för klen. Hon skulle behöva biffa till sig lite och bli starkare, så det känns bara dumt att stressa. Nähäpp, nu har nog pållarna ätit upp, så nu är det bara ut o rida!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0