Equitana dag 3 och 4

Idag (sondag) var sista dagen for arets Equitana. Vi har haft en kanonvecka verkligen! Ett winning team: Amy, Thea, Nele och jag! Jag har haft hand om allt som haft med ridningen att gora; demos, breedparade m.m och sa har vi alla hjalpts at att sta i var fina islandshast"spot" och pratat med sjuuuukt mycket manniskor om islandshasten. Det har varit en massa bra manniskor; folk som vill veta mer, folk som bara tycker dom e sota, folk som vill kopa osv... Men det ar fascinerande hur lite folk vet om dom. Manga kommer ocksa och vill ha islandshastar for att crossbreed med andra raser... Nej tack sager vi da... Ni far ursakta min svengelska...

Vid fyra pa eftermiddagen idag stangde Equitana for allmanheten. Vid fem lastade vi Gymir och sa hej da till hans agare, Carina m familj. Det har varit jattekul att lara kanna dom! Sen packade vi ihop lite grejer och akte hem for att hamta badklader... Sen blev det Bondi Beach!!! Var ju tvungna att turista lite:) Tyvarr hade kl hunnit bli typ 19.30 nar vi kom fram sa de andra var inge badsugna langre... men jag badade iallafall, jatteskont i vattnet! Sen middag pa Bondi Pizza...MUMS! Har atit valdens godaste desert tror jag...mums!!! Bilder kommer:)

Imorgon ska vi forsoka aka hela vagen hem... Aker pa morgonen o ch hemma mitt i natten... det har landet e sa galet stort!!! Nu maste jag sussa... Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0