Fredagsmys!

Började dagen med att hålla lektion för Gissie på Haukur och Amy på Falinn. Gissie har köpt en av de 1-åriga haukuravkommorna, Bjarmi. Duktig ryttare men har bara ridit islandshäst ett fåtal gånger. Hon tyckte det var såååå roligt!!!
Och jag med:)

Sen åt jag, Amy och hennes boys Axel o Valin lunch på Yambuk Inn... Efter maten fick jag och Amy massage av grabbarna... så himla gulliga! Och duktiga var dom! Känner mig som en ny människa:) Imorgon kväll blir det nog lite bubbel med Amy, skönt för rygg och axlar!

På eftermiddagen åkte jag, Birgit och Wiebke till Mount Eccles nationalpark. Det är en gammal vulkan och häftig natur runtomkring! Fint! En sväng till Byaduk blev det också eftersom det var åt samma håll. Lite nostalgiskt var det allt! De har ena hingsten där uppe, Galdur. När vi skulle maska honom var vi tvungna att gå genom en gigantisk hage med vattenbufflar. Vi blev jagade av The big bull!!! Skitläskigt! Vi hann precis dyka in under grinden, han var framme nån sekund efter och stångade huvudet rätt in i grinden! uuuuhhh.... Bild kommer på besten...

Kvällen har vi tillbringat hemma. Köpte en massa onyttigheter i Port Fairy och hyrde film... riktigt fredagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0