Kobbi dagens stjärna!

Kobbi var en superstar idag! Började med tölten igår och idag töltade han med lätthet ett varv i paddocken!!! Vilken kille!!! Töltsättning på två dagar, det kallar jag att ha lätt för sig! Den goa lille gossen:)
Blid som jag tog över den här veckan från de andra tjejerna har ändrat attityd. Flyttar sig lätt från marken och känns följsam. Tjejerna ska få ta henne nästa vecka och så tar jag henne sen igen... Känns som ett bra koncept!
De nya pållarna Magni och Bjóska jobbar på bra! Har åkt på Bjóska idag och tänkte göra detsamma med Magni imorgon. När jag tog ut Magni kom Bjóska springande i pass, såg lite udda ut... Hon ser ju inte riktigt ut som en islänning, så det såg liksom lite fel ut... Men det blir kul med henne!!! Riktigt fin trav. Och så pass! Och tölt har hon visat:)
Hovslagaren har varit och skott 6 unghästar så vi kan jobba på obehindrat och idag på em var veterinären här och kastrerade en liten rackare...
Vi hade stekande sol idag, inte optimalt att jobba i, men det går om man vill!!! Alla var helt slut efter dagens slut så det fick bli en sväng till Port Fairy för att äta pizza eftersom ingen hade lust att laga mat...mums!
Måste sussa nu. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0