JUL JUL STRÅLANDE JUL,,,

Har haft en härlig jul med famijen hemma hos mig och Linnéa på Götarsvik
Den 23e åkte lile Fraevil hem efter en månads träning, han har verkligen ändrat inställning och blivit mer positiv de senaste dagarna så det kändes bra i tiden;) Hans ägare Thorvadur kommer nog fortsätta rida honom lite innan han ställs av

På kvällen den 23e kom min mamma och mina syskon Daniel, My och Charlie och så Mys hund Jake
Min morgonpigga mamma morgonfodrade både på julafton och juldagen, lyxigt värre med sovmorgon!!!
Vid lunch på julafton red vi alla sju ut på en härlig ridtur i snön!!! Jag/Saga, Linnéa/Aleiga, My/Esperanto, Mamma/Eldraun, Daniel/Loke och Charlie/Muninn
Det var riktigt roligt och Daniel och Charlie är verkligen totalt orädda och galopperar för fullt, kul kul!!!
Resten av dagen bestod av god mat, mys, julklappar och mera mys, härligt!

Igår var jag och Linnéa hos hennes mamma en sväng och hade lite minijul;)
Sen när jag kom hem bar det av ut meed hästar och miniskidor!!!
Har inte tolkat på hundra år, men det satt i ryggmärgen! Vi hade Muninn, Loke och Eldis och turades om att rida och åka
My tog sin lille Ozzy som var sjukt glad att få komma ut och jobba, de fräste om alla i full galopp
(My åkte miniskidor bredvid honom och höll i hans man)!!
Vi höll ett rätt högt tempo hela vägen och inte en enda vurpa blev det! Bortsett från att mamma tappade skidorna två gånger!!!

Känns bra inför den kommande tölktälingen om en vecka!!!!

God fortsättning allihopa;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0