Nya fölisen har äntligen kommit!!!

En riktig solskenshistoria.....

Älskade lilla Dögg från Knubbo har inte gått att få dröktig på flera år och hon har även kastat...
Trodde ju inte att hon var dräktig denna gång heller, inte förrän vi gjorde blodprov sent i våras och det visade sig att hon var dräktig. Jippi!!!!

Och nu har hon alltså kommit till världen!!!
Jag har varit ute och vakat de sista nätterna på henne.
Inatt var jag ute vid 00.30, 01.30, 02.30, 03.30, 04.40.
Sista gången la hon sig ner mitt bland alla hästar, tittade på mig och började föla.
Själva fölningen tog nog bara 5-10 min. Skönt!!! En stor lättnad när hon var ute och en stor lycka när jag såg att det var ett sto!!!

Dögg brydde sig inte alls om sin dotter på ett bra tag. Det tog nog minst en timme innan hon reste sig. Jag och Linnéa fick hjälpa henne. Sen tog det tid att få henne att äta. Hon värkade ganska me hela tiden, var bara Dögg som var i en annan värld... Men nu så ha de bondat och allt går som på räls!!!

BLUP 115 har den lilla damen!!! Inte illa!!!

Nu gäller det bara att komma på ett namn till lilla fröken, har några på förslag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0