Ridning på Örstabanan

Igår em/kväll bar det av till banan... det blev tillslut bara jag och Filippa med Efni och Kynnir.
Camilla och Natalie kom dit och var publik, det var kul:)
Provade lite olika gångartsföljder i F1 på honom och har nog en idé om hur jag vill rida.
Misslyckades med första passförsöket, men sen gick han som tåget! Kändes bitvis riktigt fin i tölten och övriga gångarter funkade också bra. Känns stabilt inför säsongen, är jättepepp på att tävla;)

Efni var pigg som få... Var lite fast i ena sidan och var väldigt på... tog ett tag innan jag fick igenom honom.
Tölt och pass funkaden bra! Han blir bara så otroligt taggat så det är precision och känsla i läggningen, annars blir det från 0-100 på en sekund och ingen, galopp hmmmm...
Filippa provade Efni på banan för första gången, tanken är att om det funkar ska hon rida honom på Lag-SM.
De var duktiga! Han gick som tåget i passen, tror hon blev lite chockad över att det gick så fort, men nu har hon fått blodad tand:)
Kul var det iallafall!!!

Ikväll ska jag till Linnéa i Göteborg, myshelg står på schemat!
Bästa Elle ska vara hästvakt, känns tryggt och bra när hon har hand om pållarna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0