Hrimfaxi vår

Nu e jag på skrivartagen igen:)
I helgen var jag och tävlade på Hrimfaxis vårtävling med Efni, Tinna och Kynnir.
Vi var ett helt gäng Edda/Forsenmänniskor där som utgjorde den bästa hejaklacken ever!
Hur kul som helst:)
Kynnir och jag ledde femgångsuttagningen och vann även finalen. Vi gjorde en jämn och bra visning, men lite mer power skulle ha suttit fint! Nöjd med att han känns så jämn och ridbar på banan nu! Så nu kan jag börja sätta lite mer tryck i honom. Vi har inga fler tävlingar inbokade förrän Nationella på Säve första helgen i juni, så nu kan vi träna på i lugn och ro:) Men på lördag ska jag och Kynnir tillsammans med fem ekipage till vara med på invigningen (V75) på Örebrotravet med ca 7000-8000 åskådare! Ska bli jättekul!!!

Efni var inte på topp i helgen. Han var väldigt "mycket" och traven var lika med noll... Kändes inge kul alls. Nu har vi bara tränat i veckan på övergångar på raka spår till trav... Så får vi se om killen kan tagga ner lite...

Tinna avancerade till T5 i år. Där låg vi på en 2:a plats efter uttagningen och den behöll vi även i finalen, 1 hundradel efter 1:an... Lite surt var det allt, men men jag var nöjd med henne ändå! Nu ska vi satsa på träning inför visningen i slutet av juni och sen ska hon betäckas med Oliver frá Kvistum!!!

Jag har fått en ny träningshäst; Katla från Lönneberga som är ett 6-årigt sto e: Safir från Lönneberga.
Har bara provat henne två gånger, verkar vara en dam med mycket humör, men hon rör sig trevligt och smidigt!

Jag som hade tänkt att skriva om alla hästar, men mina ögon håller på o ramla ihop, så jag får fortsätta imorgon.
Natti natti!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0