Lyckad tävlingshelg!

I helgen har vi åkt ett helt gäng från Götarsvik till Forsens hösttävling;
Jag med Efni, Linnéa med Aleiga, hellan med haukur och Tuva med Baldur
Jag och Efni fick två tider i speedpassen och det var jag nöjd med även om vi inte var så snabba!
Hamnade på en 2;a plats iallafall!!! I femgången var jag inte helnöjd med passläggningarna, men vi lyckades knipa en plats i a-finalen iallafall! Hade passen funkat så hade det blivit personbästa i femgång.
I finalen idag blev det vänster varv, annars tävlar vi höger. Nyttigt att tävla "andra" varvet också och faktum är att det gick bättre än i uttagningen! Låt på 6,0 genomgående i tölt, Mellan 5,5-6,5 i övriga gångarter utom passen.
Två första var ok men missade sista pga av missförstånd, vi fick poäng mellan 3,5 och 6,0 och vann klassen (för seniorer), kul kul!

Linnéa och Aleiga lyckades ta sig till 2 a-finaler, både i T8 och V5 på sin första tävling!
Även Hellan och Haukur var duktiga i sina finalen i V3 och T3!
Tuva och Baldur red en b-final och gjorde bra ifrån sig!

Vilket gäng!!! Vi är supernöjda allihopa!

Lite extra kul var det att det gick så bra för Rebecca och Spraekur som vann båda sina klasser och dessutom red på A-klass poäng i tölten! Grattis!

Här nedan är en bild på lilla Dottla 3 år som är här på inridning, hon är e Hrafnfaxi frá vestra Geldingaholti och är till salu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0