Effektiviteten är på topp!!!

Har haft en hektiskt förmiddag idag, men hade som tur var hjälp av Natalie och Anna, så det mesta är klart!!!
Har två hästar kvar att rida när jag kommer hem; Rúna och Aldís
Aldís börjar bli civilicerad och börjar kännas som en ridhäst
Hon har varit väldigt tjafsig och lagt tungan över bettet sedan dag ett då hon bara fick ha bettet i munnen utan någon som helst inverkan
Men peppar, peppar så har hon  slutat med det och känns numer mjuk och trevlig i munnen, tänk så bra det kan bli!
Dagens stjärna (hittills, har ju som sagt två kvar), eller dagens stjärnor blir Gandur och Kynnir!
Gandur känns mjukare och är mestadels ren i takten i tölt, även traven har blivit bättre
Idag jobbade vi mycket med övergångar skritt-tölt-skritt och skritt-trav-skritt, lydig och duktig pållle!
Kynnir och jag var inte riktigt överens igår, så då blev det ett långt ridpass som slutade okej
Idag när jag satt upp var det som om han hade tänkt igenom sina synder över natten, han gick som en klocka och var hur mjuk som helst!!! Vi jobbade med att stärka överlinjen i skrölt/tölt! Duktig kille!
Har hunnit med att hämta Silvermoon (min bil) på verkstan! Splitterny vindruta fram och ny stötfångare bak!!! Som ny;)
Nu sitter jag och väntar på bättre tider,,, snart bär det av hemåt för mer jobb och sen mys med min sjuka darling,,,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0