SM veckan

Är på hemväg efter några dagar med min bästa darling på SM i Norrköping. Har haft några toppendagar och träffat systeryster, och massa underbara vänner och bekanta!

Red femgångsuttagningen i torsdags med mina grållar. Efni gjorde sin SM-debut! Jag var rätt nöjd med vår ritt. Vi kunde självklart gjort mer, men vi gjorde ett felfritt program utan missar. Jag kunde nog ha ridit på lite mer, speciellt i galoppen. Men som sagt nöjd med debuten, nu vet vi att vi kan så det e bara att satsa på nästa säsong!!!
Kynnir kändes också fin. Första passläggningen kändes till och med riktigt bra! Tyvärr blev det missförstånd i andra läggningen så vi missade den:( Han låg lite mer än halva och den korta sträckan kändes bra, men det räcker ju tyvärr inte, så då åker poängen ner.... Det e inte lätt att matcha och toppa. Allt detta slit och så har man 5 minuter på sig att prestera topp... funkar inte alltid. Men skam den som ger sig...
Nu ska grållarna få två veckors vila och Kynnir ska få betäcka lite:) Sen ska vi ut på lite tävlingar i höst!!!

De två hästar som imponerat mest på mig i helgen är Bragi frá Kopavogi framför allt! Vilken häst! Wow-faktor på hög nivå... Han står på min "jagvillbetäckamedlista", så nästa år kanske det blir en betäckning med honom...
Óliver frá Kvistum var också fin. Han är Tinnas tilltänkta nästa år!
I år ska Kynnir och Tinna få lära känna varandra, det kan bli en spännande kombination!!!

På bilden - Sigurrós från Tenglagården




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0