Helgen som gått

I fredags var en sån där dag då allt bara går fel...
Dels gick min mobil sönder... inte alls bra:(
Ska lämna in den imorgon men kommer förmodligen vara mobillös i några dagar så enklast är att nå mig på [email protected] så länge.
Då min transport inte är körduglig så skulle jag få låna Beccas, men inser när jag ska koppla på och förbereda för lördagens äventyr att kontakterna bil och släp inte passar ihop.... Blä!!! Jag som skulle ha med mig Efni och Dottla.
Som tur är så kunde världens bästa Anna och Tuva komma och hämta Dottla. Tack, ni är bäst! Efni fick stanna hemma, men han var nog inte ledsen för det.

Lördagens Öppet Hus i Kumla med mitt Lag-SM gäng Tenglagårdens Eddor blev lyckat.
Tyvärr var det lite folk, men de som kom var nöjda! Det såldes lotter och fika. Jag, Tuva, Agnes och Tilde red en julkadrilj och sen hade vi trailtävling och glöggtölt. Trailen vanns av Tuva och Glitra och Glöggtölten av Agnes och Tindur! Grattis tjejer:)
Vi visade även några saluhästar. Jag visade Dottla från Vassland, hon visades lös på ridbanan då hon nyss är igångsatt efter en väldigt lång vila. OMG vad hon rörde sig fint! Riktigt fin var hon, så kul att se! Om du söker en härlig ridhäst med bra rörelser, tveka inte att kontakta mig [email protected] för provridning.

Hem och mysa med familjen och sen på kvällen åkte vi in till stan. Jag, Linnéa, Anna och Hellan hade bokat bort på East West där David Urwitz spelade. Vi hade en grymt bra kväll med god mat och skön stämning! Mormor Karin och Bosse passade Lykke här hemma. De hade haft det jättemysigt, skönt att det gick bra första helkvällen utan mammorna. Jag tror inte hon saknade oss så mycket.. Vi saknade henne sjuuuukt mycket dock... Älskade unge!
Så mysigt att komma hem och krypa ner bredvid godingen!

Idag har Vísas nya ägare varit här och hälsat på Vísa. Lillpållan verkade väldigt nöjd. Hon var hur snäll som helst att hämta i hagen och leda in trots att hon knappt är hanterad. Hon njöt i fulla drag av att bli borstad och ompysslad.
Jag har hunnit med lite fix med Kynnir och Frimans hage och red även Kynnir. Sen har vi mest haft mys hela kvällen. Kan vara det bästa som finns - mys med de finaste:)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0