Jul jul

Julen närmar sig med stormsteg...

Igår tog jag och Lykke en ledig dag och åkte till syster yster/moster/gudmor My i Enköping.
Vi stannade först på Gröna Gången där hon har sina hästar. Jag fick ärana att rida Mys tävlingshäst Nökkvi och My hängde med på en träningshäst medan Lykke hängde med Sara:)
Nökkvi är sååå rolig att rida! En drömhäst helt enkelt!

Sen köpte vi med oss lunch hem till Mys nya lägenhet. Det var jättekul att se hennes nya hem, det kommer bli riktigt mysigt när hon kommer iordning:) Så nu vet vi vart vi ska nästa gång vi tänkte våldgästa:)

Eftermiddagen spenderade vi med julklappsshopping i Västerås. Lykke tyckte det var skoj i köpcentrumet, mycket roligt att titta på! Känner mig nöjd med klapparna och fick mycket klart, men det får nog bli en sväng in till Örebro ikväll för att fixa med det sista. Vi ska fira jul med min familj imorgon, så det brinner lite i knutarna...

Det var skönt att komma iväg lite och göra nåt annat. Hästarna fick mao ledigt igår och bästa Lisa och Emma tog hand om stall och fodring. Tack tjejer!
 
Nu ska vi (jag och Lykke) snart ut och ta stallet och visa saluhäst. Har jag tur hinner jag rida nån mer innan lillskruttan vaknar. Hon har sovit några timmar på fm sista tiden så jag har hunnit med rätt mycket! Sen blir det mys för hela slanten... tänk att jag saknar henne när hon sover.. lilla hjärtat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0