Vår jul

 
Sitter o myser i soffan med min underbara lilla familj. Brasan sprakar i kaminen, härligt! Och världens finaste dotter ligger och snusar i mitt knä. Lycka!
Väntar in min älskade bror och hans flickvän och en kompis till dom som ska fira nyår med oss.

Vi har haft en underbar jul med nära och kära. Den 20e var min familj här och firade med oss. Första julen på gården, så mysigt. Lykke lyste som en sol och det kändes verkligen som om hon uppskattade att ha alla här:) Så mysigt med jul när man får ha alla samlade. Tyvärr kunde inte alla komma, men det tar vi igen nästa jul!

Förutom julemys blev det lite ridning för barnen (och de vuxna). Loke och Idi fick ställa upp! Och det gjorde de med den äran... Bästa killarna.

På självaste julafton kom Linnéas familj hit så det blev två julaftnar för lilla Lykke. Julstök, julmat och en hel massa mys! Inte fy skam! Känns alltid lite tomt när julen är över... Älskar de där dagarna innan jul, fulla av förväntan, härlig justämning, tända ljus och allt annat som hör julen till.

På hästfronten har det varit ganska lugnt. Mina egna hästar har i princip fått julledigt, bortsett från några härliga ridturer. De som har varit ordentligt i träning är Dóttla som är till salu. Hon utvecklas fint. Se mer under saluhästar för mer info om henne. Även Vivaldi är igång. Jag är så glad för honom! En sån enel och okomplicerad kille. Han rids själv ute och på "bana" och känns hur stabil som helst trots att han bara är riden ett fåtal gånger. Han ska tränas en månad nu (1 1/2 vecka till) och sen vila tills i vår. han kommer bli toppen till sin nya ägare Karin!

Nu vaknade lillskruttan, ska försöka natta henne igen.

Om vi inte hörs innan, så hoppas jag ni alla får en fantastisk nyårsafton!!!

Önskar Tess, Linnéa, Lykke, Puma och hästarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0