Vintermästerskapen, deltävling 1

Igår var det dags för årets första tävling, Vintermästerskapen som gick av stapeln på Strömsholm.
Jag åkte med mina grållar Efni och Kynnir och ställde upp i femgång F2. Hade tur som fick med mig bästa flickvännen som sällis (och hästskötare!). Alva, Lisa och Emma hängde också med oss. Från stallet åkte även Natalie med sin Grodan och från grannstallet eleven Tuva med sin Glitra och även Isabelle med Ofsi.
Efter en lång dag var vi nog alla rätt nöjda och trötta...
Trots missar i bl.a traven på båda hästarna och att jag och Kynnir bytt varv och red vårt "dåliga varv" lyckades jag ta mig till a-final med båda hästarna, vi hade räknat med att åka hem ganska tidigt, men så blev det alltså inte... Femgångsfinalen var såklart sist på kvällen och vi rullade hemåt vid sisådär kl 19.
Jag valde att rida Kynnir i finalen. Alltid lika svårt att välja. Efni är ju inte helt avspänd med sju på banan samtidigt så han var nog rätt nöjd att slippa. Å andra sidan hade det ju varit bra träning för honom...
Kynnir och jag försvarade vår 5e plats i finalen i ett starkt startfält. Så man kan säga att jag är rätt nöjd med starten på årets tävlingssäsong, med båda pållarna!
Natalie/Grodan och Isabelle/Ofsi gjorde fina ritter men det räckte tyvärr inte till final. Men nästa gång!
Tuva och Glitra slog till i V5u och tog hem en 3e plats, stort grattis!
Nu får vi se... kanske åker vi på någon utav de andra två deltävlingarna också!!! 

Idag kom Glotthildur "Glottis" tillbaka på träning. Det var ett bra tag sen hon var här på träning. Hon har varit hemma och både hunnit med vila och att bli tränad av sin matte Helen. Nu ska vi se vad den lilla fröken kan bjuda på, visning senare i år kanske? Det får framtiden utvisa.
Söta, rara Litur åker med stortransport hem till sin nya matte imorgon... Hoppas på att de kommer trivas i varandras sällskap! Han är en riktig godbit:)

Snart är det dags för middag hos våra kära vänner Malin och Billy, alltid lika mysigt!!!

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0