Allt möjligt!

Haft en bra dag!
Tagit emot en ny träningshäst, Kolfaxi som jag känner sen tidigare.
Han ska vara här på träning, vi ska trimma till tölten framför allt En mycket trevlig kille som det ska bli kul att jobba med! Han ska få gå in till två nya kompisar och imorgon och sen kör vi igång med träningen...

Igår var vi i Stockholm och firade mamma och systerysters födelsedagar. Mysigt och kul att träffa alla godingar:)
Lille Lion var också med, han fyllde fem månader. Oj oj vad han har växt den lille krabaten!!! Världens sötaste bebis!!! Vi fick massa fina bebiskläder av mamma, jättesöta:) Tänk att snart e det vår tur att få en liten....
Tiden går så fort!

I fredags fick alla hästar sig en genomkörare. Jag och Efni har lite travproblem för tillfället. Herr'n vill ju gärna att allt ska gå i hundra knyck... så vi hade ett och annat att fixa.
Glottis och jag hade ett bra pass, hon blev nog dagens stjärna. Fint flyt i tölten och vi provade även några passläggningar i ridhuset. Det e mycket träning kvar, men hon får nog ganska lätt för det. Hon har ju dessutom ganska mycket tempo av sig själv i kroppen, vilken e toppen inför en eventuell visning.
Fortsättning följer...

Imorgon börjar även träningen av Sól, som haft semester i två månader. Det blir hennes sista träningsperiod, sen åker hon hem till Linda och Peter i Göteborg. Hon känns nästan som en familjemedlem, har ju varit här länge nu ju!
Natalie ska få rida igång Enya åt mig i några veckor då jag inte riktigt hinner med min prinsessa just nu... hon ska även få byta hage och gå in till stogänget som inte får lika mycket mat. Hon behöver verkligen inte gå på fri tillgång så rund om magen som hon är...

Är du ute efter en ny häst, så har jag kanske hästen för dig! Flera fina hästar till bra priser på salusidan.
Hör av dig vid intresse!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0