Vintermästerskapen, hästar in, hästar hem, hästar hästar hästar o lite annat...

Sen sist har det hunnit hända en del.

Unghästarna Thengill och Skjóni som varit här på inridning åkte hem i torsdags efter två månaders inridning.
Två halvbröder, men väldigt olika. Thengill kommer bli en sån där klippa tror jag som alla kan rida, väldigt mjuk med och har lätt för alla gångarter. Skjóni har mer temperament och kräver sin ryttare, men kan med mer träning bli en fin häst, har tuffa rörelser med attityd i steget.

Käre Freyr som varit här på försäljning flyttade i fredags till sin nya ägare Malin. De föll verkligen för varandra, kommer bli ett fint team de två!

Sen har det kommit två nya träningshästar: Idunn, 5 år som ju varit här tidigare. Hon ska ridas igång och tränas vidare. Och sen har vi även Raudi som ska vara här på töltträning i två veckor. Mer info om dessa två individer kommer snart.

I fredags när alla hästar fått veckans sista jobb så åkte jag, Linnéa och Alva till Forsen för att rida för Reynir. Jag hade med mig mina grållar Efni och Kynnir.
Vi fick en del bra tips och fick pepping inför lördagens tävling, Vintermästerskapen.
Vi var ett helt gäng som sov kvar på Forsen, så på kvällen blev det god middag och en massa prat, mysigt!

Lördag morgon fick vi sovmorgon, välbehövigt! Jag behövde inte vara på plats på Strömsholm förrän vid lunch, så det var en lugn fm. Båda killarna gjorde bra ifrån sig i uttagningarna. Visst kunde det gått bättre, lite missar och så men ändå helt ok. I ett väldigt starkt startfält lyckades jag ta mig till final med båda hästarna. Det hade jag verkligen inte förväntat mig. Det var ett svårt val, men tillslut valde jag iaf att rida Kynnir i finalen. Utan galopp (nästan) lyckades vi knipa åt oss en 5:e plats precis som på första deltävlingen. Vi låg på poäng mellan 6.0-7.0 i tölt, trav och skritt. Fick väl nån poäng galopp, men hade problem med fattningen vid ett flertal tillfällen så det blev bara lite mer än en långsida visat på slutet. Så nu e det bara att träna vänster galopp! I passen låg vi på 5.5-6.0. I det stora hela är jag nöjd med tävlingsdagen och mina grållar. Tur som en tok att jag hade världens bästa Tuva, Anna och Magnus och några till som hjälpte mig att hålla häst, är ju lite knepigt annars när man rider två hästar i samma klass, inte har nån box och är tjock om magen...

Idag har jag och Linnéa varit väldigt duktiga! Vi har röjt ur två stora förråd/garderober på övervåningen. Vi slängde typ 2/3 av allt, sjukt skönt. En helt proppfull hästtransport full med skräp bidde det! Nu har vi soffhäng jag och mina fina:)

Nedan bilder av Thengill (musblack) och Skjóni (svartskäck).
 
 








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0