Gaedinga SM med älskade grållarna!

 
 
Tjejligan (jag, Linnéa o Lykke) lever livet på landet:)
Lillskruttan har hunnit bli 4 1/2 månad, OMG det går så fort!!!
Hon är så himla rolig vår lilla tjej, lär sig nåt nytt hela tiden. Det som står på tapeten just nu är att hon medvetet greppar saker, typ mammornas hår, sina badleksaker, grejerna i hennes babygym, försöker "hjälpa till" när man äter, vill gärna hålla själv när hon ska ha sina droppar, ja kort sagt - hon vill vara med överallt hela tiden och göra själv!
Sitta är också kul:) Igår och idag har hon suttit själv i sängen korta stunder (lite vingligt, men hon e sjukt nöjd med sig själv). Så söt och go, underbara, älskade unge!!! Vad gjorde vi utan dig??!!
Var bara tvungen, kommer några Lykke-bilder nedan ( jag vet det är ingen babyblogg, men...)



Förra helgen var jag och Lykke i Härnösand på kusin Lions dop. Det var ett jättefint dop och en härlig dag:) Vi sov över så vi fick lite mer tid att umgås med Lion, Daniel och Carro. Myyyys!!!

På hästfronten har det också hänt lite grejer...
Jag och Lykke var ner till Eva och Carro i Småland och hämtade hem mina tre ungston Ófelía, Valkyría och Vísa. De e kul att ha dem borta, för då ser man så stor skillnad varje gång man ser dom. Men det e jättekul att ha dom hemma i flocken:) Funderar på att åka på unghästmönstring med nån/några pållar, men har inte riktigt bestämt mig än. Den som lever får se!

Nu i helgen gick Gaedingakeppni SM av stapeln på Romme, Borlänge. En väl arrangerad tävling med god stämning i dagarna tre!
Jag tävlade bästa grållarna Efni och Kynnir A-flokk. Kynnir gjorde en fin uttagning och jag är i stort sett nöjd med vårt program bortsett från en miss i gångartsföljden. Men men, man lär av sina misstag... Poängen 8.212 räckte till en plats i B-finalen! Så himla kul att få rida final, lycka:) Tillsammans med 7 ekipage till kämpade vi i en tuff, jämn final. Vi slutade på en 5e plats i b-finalen (totalt 12e plats). Han kändes superfin i tölten! Riktigt bra till och med! Passen är jag också rätt nöjd med. Det var traven som var lite osäker, det kändes att det var lite jobbigt för honom, men han kämpade på bra ändå. Bara att träna mer, styrka och kondition ska det bli!
Efni kändes så himla fin på fredagen när vi tränade på banan, men tyvärr blev det missförstånd i passen så där körde vi:( Kändes lite deppigt men sen inser man att det är bara att rycka upp sig, träna vidare och komma igen! Så det är precis det vi ska göra!
Nedan en bild på gänget som hängde ihop under SM-helgen, Fab5 (Lykke, Linnéa, jag, Anna och Hellan).
Och bilder på bästa lyckopillret och supporten, Lykke!
Tack kära ni för en fantastisk helg!
 

Det var det för denna gång!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0