25 mars

Tog lite längre tid än planerat att återkomma med hur det går för Björk...
Efter att ha fått börja med små korta promenader (senaste inlägget) kom ett bakslag. Då lillan var så pigg och inte behagade skritta vid minipromenaden utan mer studsade på stället, resulterade detta i att såret under magen gick upp på ett ställe och blev infekterat. Feber på det och så medicinering igen... Trodde nästan att det var kört, men förra fredagen hade vi ut Strömsholmsbussen veterinär och då hade hon gått från en temp på 40.3 grader på torsdagkvällen till 37.9 på fredag morgon. Jag trodde nästan inte mina ögon när jag tempade henne! Sen dess har hon varit hur pigg som helst och helt feberfri utan mediciner. Idag var veterinären ute igen och tog stygnen under magen. Vi ska fortfarande ta det lugnt på promenadfronten för säkerhets skull, men får gå lite i stallgången i alla fall. Vilken liten kämpe till häst jag har!!! Nu blickar vi framåt:)

Har haft en praktikant denna och förra veckan, Ebba. Har varit toppen:) Alla ridisar har kommit igång och Odinn är igångsatt! Kul kul! Odinn var sååå glad att få arbeta, som han har längtat!!!

Våran älskade lillsnuffa Lykke växer så det knakar, godingen! I helgen hade vi besök av min guddotter Tea, hennes bror Roy och mamma o pappa. Lykke tyckte det var toppen att få leka med sina nya kompisar (snart 4 och 6 år) i dagarna två! På söndagen sa det bara klick och hon började gå!!! Hon har varit på gång länge och tagit några steg, men nu släppte det verkligen, så himla kul:) Första tanden tittade även ut i lördags, så det var en händelserik helg för Lykke! Idag och imorgon är kusinen Alma och mormor Karin här hos oss, myyys!!!

De dräktiga stona på gården blir rundare om magarna för var dag. Det är tre ston som ska föla.
Först ut i slutet av maj är Dimmlimm som är dräktig med Kynnir. Fölet i magen är min systers.
Sen är det Tinnas tur i månadsskiftet juni/juli. Tinna är dräktig med Álfur frá Selfossi.
Sist men inte minst är det Fia som ska ha. Hon är också dräktig med Kynnir.
Spännande....

Kudden kallar... gotta go!!! Natti natti!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0