Det e mycket nu...

Det var längesen jag var så trött.... har helt enkelt inte orkat skriva...
För två veckor sen (imorgon) var en hemsk dag här på Tenglagården.
Vår lilla Björk fick, efter att distriktsveterinären varit här och undersökt henne, åka in till Strömsholm.
Det har varit två jobbiga veckor med mycket tårar och tankar. Förra måndagen (alltså två dagar efter att hon kom till Strömsholm) genomgick Björk en lyckad buköppning. Nu är hon hemma sedan en liten tid och vårdas. Vi är ute och fodrar, tempar, medicinerar henne m.m var tredje timme dygnet runt. Så sömn har det inte blivit så mycket av de senaste veckorna. Men det är värt varenda minut... Prognosen är fortfarande "avvaktande", men snart kanske man vågar vara lite hoppfull... Hoppas på att snart få börja gå små promenader med Björk och mamma Dögg, så de får göra nåt annat än att stå i boxen.
Är så oändligt tacksam att vi hittade henne i hagen så pass fort ändå, att man känner sina hästar och ser när nåt inte är som det ska... och att jag har bästa mamman som kommer hit och ställer upp och håller ställningarna så vi fick åka iväg och repa oss på Loka Brunn ett dygn med god mat, bubbel och sömn. Tack mor och Lars-Erik. Lykke var med och njöt i fulla drag över att få bada en massa och mysa med mammorna för fulla muggar. Älskade unge!
Sen har jag ju världens bästa darling som turas om med mig att gå upp och ta hand om lillpållan, love you! Vad gjorde jag utan dig??!!
Det här blev ju värsta tackbrevet ju, jaja!!!

Skulle egentligen ha tävlat på Vintermästerskapen imorgon, men vi blir hemma för att ta hand om lilla pållan.
Tråkigt att inte åka, men samtidigt känns det sjukt skönt att bara få vara hemma med familjen och pula på gården.
Häromdagen började vi bygga en ny hage till 2-3 träningshästar, den ska vi göra färdig imorgon, kommer bli sjukt bra!! Vi är nästan proffs på det här med hagbyggen nu för tiden:)

Jag och bästa syster My har bytt tävlingshästar i några veckor. Jag har Nökkvi och hon har Efni. Jättekul:)
Nästa vecka ska vi byta tillbaka. Blir lite som att få en nytändning med sin egen häst:)
Har fått in några träningshästar och min mammaledighet är slut för nu. Men ska vara ledig i april, så det ser jag fram emot! Lite blandade känslor att börja jobba. Jag tycker det är jätteobbigt att inte få vara med Lykke hela tiden. Men samtidigt är jag glad att jag har ett jobb som jag älskar, vilket gör det hela bra mycket enklare!
Kommer rapport om hästarna inom kort, men nu måste jag gå ut till Björk. Sen e det natti natti...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0