Kurs, hästar m.m

 
I helgen hade vi ridkurs för Unn Kroghen. Vi var många ifrån stallet som var med, men också några utifrån, nya som gamla. Det blev en lyckad helg! Det blir dock väldigt intensivt när man är arrangör, så på i söndags kväll när kursen var slut, däckade vi hela familjen på soffan...
Jag red Efni, Enya och Glottis på kursen. Några av ridisarna var också med; Linnéa red Mimir, Hellan red Funi och Anna red Idi. Så dom har jobbat hårt och får det lite lugnare denna vecka.

På hästfronten har följande hänt:

Eýjadís åkte hem igår efter två månaders inridning.
Hon har utvecklats fint och gångarterna börjar falla på plats.
Matte Sylvia red henne fint innan avfärd, det var kul att se! Nu önskar jag dom två lycka till på fortsatta äventyr!

Inridningshästen Lakkrís har fattat grejen med sidförande skänkel och nu ska vi ta tag och börja med töltsättningen. Borde inte sitta så långt inne, bara han bjuder. Fortsättning följer.

Min egen Samson jobbar sitt sista pass för den här terminen imorgon. Sen ska han få åka till Erica som sällis till snyggMarvin

Július som jag har ridit in har verkligen blivit en helt annan häst. Otroligt mycket mer positivt inställd till livet och träning. Han kommer till ch med och möter mig ute i stora hagen :) Han har väldigt lätt för gångarterna men saknar än så länge lite bjudning. Planen är att matte Anna ska provrida honom imorgon och sen rida honom en månad innan han får en längre vila igen. Därefter tar jag upp träningen igen.

Júni börjar också bli ridhäst. Lite tjafsig i munnen så vi jobbar i repgrimma tills tandläkaren varit här nästa vecka.
Vårt projekt just nu är tölten. Hon har lätt för sig och töltar längre sträckor men än så länge känns den inte så ridbar.. Vi jobbar på!

Har fått in några nya saluhästar och de "gamla" fortsätter jag jobba med!
Följande har jag till salu just nu, läs mer om dom på salusidan:

Glottis fuxsto m lykta och blåa ögon född 2008.
e: Glotti frá Sveinatungu

Sóley isabellsto född 2008
e: Fylkir från Örvik ee: Oddur från Mörtö

Undís brunt sto född 2010
e: Kiljan från Tuvadalen ee: Ísar frá Keldudal

Perla fuxsto född 2010
e: Kiljan från Tuvadalen ee: Ísar frá Keldudal

Saer musblack valack född 2010
e: Gódi frá Audholtshjáleigu

Haft duktiga Ida Fransson här några gånger som snart är färdigutbildad hästmassör.
Hon har masserat Efni, Enya, Glottis och Idi. Kan varmt rekommendera henne :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0