Uteritt, Unghästchampionat m.m

Haft mamma och Lars-Erik här torsdag-söndag. Härligt sällis och har även fått hjälp med hästarna, två sovmorgnar på raken, inte ofta det händer! Grymt skönt!
I lördags var vi ett gäng i stallet som red på en längre tur tillsammans, jättroligt! Man gör det alldeles för sällan bara.
Hästarna var pigga och glada! Vi som red var jag/Efni, Becca/Kraftur, Hellan/Idi, Matilda/Prestur, Jenny/Leiftur och Malin/Enya och så Funi som fick följa med som handhäst.
Ritten avslutades med korvgrillning och fika på verandan, mums och myyyys!!!

Nedan: En del av gänget från uteritten :)


Igår var vi uppe i ottan. Kl. 05.30 var vi lastade och klara och rullade mot Stenholmen, Linköping och årets unghästchampionat. Jag, Linnéa, Lykke, Hellan, Emma och Lisa åkte.
Alla tre hästarna skötte sig exemplariskt under dagen med allt från lastning till inne på banan. De kändes coola, lydiga och världsvana allihopa trots att det var första gången de var iväg! Det kallar jag bra avel, haha;)
Valkyría höjde sina poäng sen uttagningen, men slutade på en 5:e plats. Hon var lite showigare här hemma på kvalet.
Samson visade upp fantastisk trav, han utmärkte sig verkligen! Däremot blev det tyvärr inget annat än just trav, och då får man inte så höga poäng, så han slutade också femma. Men oj oj oj vad fin han blir, min nya fyrgångshäst kanske??!!! Júni slutade på 4:e plats.
Summa summarum så var det en lyckad helg och jag är stolt och glad över våra fina uppfödningar! Tänk vad roligt när de är ridhästar! Inte långt kvar nu...
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0