Veckan som gått...

Tror jag har glömt skriva att jag har Moa från Kvinnerstas lärlingsutbildning hos mig några dagar/vecka under hela terminen och förhoppningsvis längre :) Jättegullig och ambitiös tjej som är en stor tillgång för oss här på gården. Ska bli kul att ha henne hos oss! Förra veckan och även kommande vecka har vi även två tjejer till från Kvinnersta, Saga och Sophie, så just nu är det fullt hus!!!

I veckan som kommer ska vi börja med årets näst sista hagbygge, avelsstonas sommarhage (sent omsider.. men än så länge finns det bete!) Mamma kommer till helgen och har lite kvalitetstid med lillgodingen så då ska jag och Linnéa passa på och försöka hinna bli klara. Man har ju lite rutin på det där med hagar nu som sagt..:)
Vi kommer även inom kort att bygga två uteboxar!! Så nice :) Vad gjorde vi utan världens bästa granne??!!

Igår kväll firade vi bästa Gudis Hellans 30-årsdag! En helkul kväll med fina vänner:) Tack Hellan för att du fixar så bra och stort grattis på din dag i förskott!!!

I helgen var jag och Lykke nere på GKSM med Kynnir. Vi bodde hos våra fina vänner Linda och Peter och deras lilla dotter Juli. Hade två toppendagar, bortsett från att det regnade i stort sett hela tiden och jag och Kynnir gjorde inte vår bästa ritt tyvärr. Vi fick fina poäng i skritt tölt och trav, men passen satt inte riktigt tyvärr. Det var vår sista tävling. Nu ska han gå med sina sista ston ett tag sen är det dags att ta tag i Efni och Enya, mina egna fina pållar och så har jag ju egenuppfödda Samson och Ófelía som ska ridas in i höst, ska bli såååå spännande!

Efter att resultaten sammanställts från årets tre unghästbedömningar hittills, så har vi fortfarande några i topp 5 och än så länge har de alltså chans att kvala till championatet. Det är Sibelius, Valkyria och Samson samt Hellans Júni och egenuppfödda Marvin som nu ägs av Erica som ligger i topp fem i respektive klass... Spännande att följa nu! Vore kul att få åka med någon till championatet iaf! Håll tummarna!

Imorgon är det en stor dag för familjen... Lykke ska börja skolas in på förskolan... Det är med blandade känslor. Tror alldeles säkert att Lykke kommer älska att vara där!!! Men hennes stackars mammor kommer sakna henne nåt fruktansvärt om dagarna. Tur att det e mjukstart... det kommer behövas!!!

Dags att sussa.... Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0