Johankurs

Här ligger vi i princip hela familjen för ankar... Lykke och Levi har varit sjuka och nu är det min tur...
Blev en lugn dag idag med familjen, väldigt välbehövt!

Trots att vi var krassliga så lyckades vi ro iland en mycket uppskattad dagskurs för Johan Häggberg igår.
Alla deltagare var nöjda och nu finns planer på att arrangera en ny dagskurs i april eller maj.
Linnéa red igår sin Aleiga som nyligen är igång efter en längre tids vila efter att ha fått föl och varit skadad.
Nu har de fått bra tips på hur de ska jobba under vinter/vår för att bygga upp Aleiga.
Själv var jag med med min trotjänare Efni och min unga talang, egenuppfödda Valkyría från Tenglagården e: Mídas frá Kaldbak u: Tinna från Kråkebo. Egentligen hade jag inte tänkt ha med henne, men bestämde mig ändå för att ta en lektion med henne när det ändå var på hemmaplan! Det gick finemang och hon fick fina lovord av Johan :) Vi fick med oss lite grejer att träna vidare på, bl.a att jobba med att stärka överlinjen och jobba med längre hals.
Hon är så otroligt rolig att jobba med denna tjej, känns sååå inspirerande inför framtiden! Håller nog igång henne några veckor till innan det är dags för vila igen.

Här nedan är ett filmklipp på Valkyría i tölt från helgens kurs. Tack Erica för att du filmade :)

https://www.youtube.com/watch?v=Inr5SCERDIU&feature=youtu.be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0